21. juni 2015

Bella babyjakke


Jeg hadde to nøster med Mini Duett liggende og da kom jeg på at jeg kunne strikke en Bellajakke igjen. For et par år siden strikket jeg en slik en i grønt. Jakken er strikket fram og tilbake, noe jeg egentlig ikke liker, for det er så vanskelig å få det jevnt, synes jeg. Denne gangen gjorde jeg en vri slik at jeg fikk til å strikke ermene rundt i alle fall. Enklere og penere.
 
 
Mønster:"Bella trøje" fra heftet "Babystrik på pinde 3" av Lene Holme Samsøe
Garn: Sandnes Mini Duett
Garnforbruk: 2 nøster
Størrelse: 3-6 mnd
Pinner: 2,5 og 3

9 kommentarer:

  1. Skjønner hva du mener, jeg liker selv også best å strikke rundt. Jakken ble i alle fall veldig fin! :)

    SvarSlett
  2. For en nydelig liten jakke du har strikket :)

    SvarSlett
  3. Ja det kan være svært at få det pænt glat, men det ser rigtig godt ud og en super sød trøje ! Brugte du magic loop til ærmerne ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg brukte bare vanlige strømpepinner til ermene :)

      Slett
  4. Jakken ble veldig fin !

    SvarSlett
  5. Nydelig jakke og farge :-)

    SvarSlett
  6. Kjempe flott jakke. Jeg liker det mønsteret så godt. Hadde planer om å strikke en slik jeg også, men jeg har begynt på en rilletrøye til fra samme bok i stedet.

    SvarSlett