14. oktober 2009

Meadow


Dette veskemønsteret fra Melly&me har jeg vært på utkikk etter lenge. En blir jo så inspirert når en surfer rundt på nettet og titter på hva andre syr. Denne vesken dukket opp både her og der i de fineste stoffkombinasjoner og jeg fikk så lyst til å sy en selv.

Etter å ha lett i forskjellige stoffbutikker og quiltebutikker på nett uten resultat fikk jeg napp hos LappeLiseS Quiltestue. Lise Smith som driver nettbutikken hadde bestilt dette mønsteret til butikken og kunne holde av et til meg når det kom inn. Noen dager senere fikk jeg mail om at mønsteret var kommet. Hun sendte det samme dag og dagen etter lå det i postkassen min! Det kaller jeg god service og rask levering!
Jeg måtte jo straks prøve å sy en veske...
Jeg er ikke helt fornøyd med stoff og fargevalg, men den er et resultat av "man tar det man har"-prinsippet. Jeg har jo mye stoff, men ikke så mange stoffstykker som er såpass store at en kan sy vesker av dem.
Jeg likte dette mønsteret veldig godt og kommer helt sikkert til å sy flere slike, må bare handle inn litt mere stoff først...

16 kommentarer:

  1. Vaskan ar ju jattefin.Gillar den stora fickan pa utsidan med veck!!!!Roliga ar ju att man kan ju lata fantasin floda med tyger........kul att se om du gor den igen vad du valjer for tyg.

    ha en bra dag!

    SvarSlett
  2. Veldig veldig fin veske.
    Du er flink til tusen..
    Gleder meg til å se neste veske..
    Hilsen Linda

    SvarSlett
  3. For ei veskegal dame er denne som sukkertøy å regne....kjempe flott!!
    Blir spenende å se de neste..

    SvarSlett
  4. Stilige veske, og artig når en finner noe en har letet etter. Har et Melly and Me-mønster som venter på å komme fram i dagen, men så er det denne tida ,-)

    SvarSlett
  5. Hei!Så fin veske du har sydd!
    Og gryteklutene/veggbildene var kjempefine!
    Får såå lyst å sy hver gang jeg er innom bloggen min.Får sånn inspirasjon her!

    Jeg har ei trekning om premie hos meg om et par uker om du er interressert?Du trenger bare legge igjen en kommentar,så er du med;)

    Kos deg med syprosjektene dine,og ha en fin onsdag kveld!

    SvarSlett
  6. he he!
    Det skulle jo selvfølgelig stå bloggen DIN,og ikke MIN!

    SvarSlett
  7. hei,hei... :O)
    Kjempeflott og spennede veske. Likte så godt størrelsen og lommen foran. Syns du hadde et spennede fargevalg.... :O)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Så fin vesken er!!
    Den ble veldig frisk i lyseblått og hvitt :o) Gleder meg til å se flere utgaver!!

    Ha en fin kveld :o)

    klem

    SvarSlett
  9. Flott veske, og så deilig å få brukt unna noen rester. Syns godt du kan ha jule mysteriet som småe bilder, de var jo så søte:)

    SvarSlett
  10. Kjempeflott veske. Sitter med en magefølelse på at dette mønsteret må jeg skaffe meg. :-)

    SvarSlett
  11. For ei flott veske!! Eg likar så godt mønstrene til melly&me. Trur eg har nokre veskemønstre liggande, men ikkje akkurat dette. Eg har opplevd det samme som du at når eg skal sy vesker, er plutseleg stoffbitane for små, og då har ein ikkje så mykje å velje i likevel.

    SvarSlett
  12. Den er kjempefin, jeg likte fargene :)) Du er flink.
    Ha ei fin uke.
    Elisabeth

    SvarSlett
  13. Den var snedig ,har ikke sett maken eller jeg da. Flink du. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  14. Kjempefin veske!! Gleder meg til å sjå fleire!

    SvarSlett
  15. Kjempeflott veske, og fargene er jo ingenting å si på. Det er jo helt inn i tiden, nå når en helst skal bruke tøynett og ikke plastposer. Venter spent på flere nett med forskjellige fargekombinasjoner.

    SvarSlett
  16. Syns vesken var veldig fin jeg!! Når tiden strekker til skal jeg sy maaange fine vesker jeg også. Det er jo såå gøy! Ha en flott helg!

    SvarSlett