30. august 2006



Dette lappeteppet laget jeg for mange, mange år siden. Tør ikke fortelle hvor mange år, jeg. Det var faktisk en av de første tingene jeg laget.

Nå har det ligget innerst i klesskapet mitt og bare ventet på å få vatt og bakstykke og lukkekant. Jeg har fått dårlig samvittighet hver gang jeg har fått øye på det.

Men nå må jeg bare til pers. Gruer meg litt... Det er som når du skal ta opp igjen et gammelt strikketøy og så må du lete etter oppskriften, eller du har glemt hvilken størrelse du la opp til. Det er bare pyton!

Det er litt skeivt og skakt, dette teppet. Sømmonnet er strøket litt tilfeldig hit og dit, ser jeg. Men stoffene er fine da. Her er det brukt gammelt sengetøy, noe gardinstoff jeg fikk fra bestemor, en nattkjole mormor sydde til meg da jeg var liten... Snakk om gjenbruk!
Jeg har ikke tenkt å vattere teppet. Det er så stort og vanskelig å mate alt det inn i symaskina. Jeg har kjøpt noen fleecepledd som jeg tenkte å sy sammen og bruke til bakstykke.

Så noen ordentlig quilt blir det ikke. Men hovedsaken er at det blir ferdig med bakstykke og lukkekant slik at jeg endelig kan begynne å bruke det!

5 kommentarer:

  1. Så herlig det var, med alle de fine blåtonene! Jeg er veldig glad i blått... Og så koselig at det ligger "innbakte" minner i det :-)

    SvarSlett
  2. Gode minner i et flott teppe :)
    Veldig fine farger, blått er umulig å bli lei av synes jeg.
    Kjenner meg igjen i å la ting ligge i årevis. I vår sendte jeg masse som var nesten ferdig til en bruktbutikk, hehe... Håper bl.a. broderiene fant en eier som gjorde dem ferdige!

    SvarSlett
  3. Syns teppe ditt var veldig fint, jeg har alltid vært glad i blåfarger jeg også. Har veldig lyst til å lage et teppe, men tror ikke jeg er flink nok til det.

    SvarSlett
  4. Skjevt og skakt sier du , men det er jo håndarbeid ;-)
    Morsomt med gjenbruk og teppet var jo veldig fint .

    SvarSlett
  5. Hei. Flott blogg du har. Det er nu artig at det er flere som er glad i symaskinen. Eg gjør som deg, lager en link hos meg også.
    Du/dere får kose dere i varmen.

    SvarSlett